Düzenli ve yeterli su içmenin sağlığımız kadar formumuzu korumak için de yararlı olduğunu gösteren pek çok çalışma mevcut. Ancak su içmenin, tek başına kilo vermeyi sağladığı algısı doğru değil.

Peki su içmek kilo vermeye nasıl destek oluyor?

Öncelikle yemeklerden önce içilen su, tokluk hissi vererek öğünlerde alınan porsiyon miktarını azaltmaya yardımcı olur. Journal of the American Dietetic Association’da yayınlanan 2008 tarihli bir araştırmaya göre, yemeğe oturmadan önce birkaç bardak su içmek, kalori alımını 75 kalori kadar azaltmaktadır. Bu rakam kulağa az gelse de, her gün öğle ve akşam yemeğinden önce su içerek, kalori alımını günde 150; haftada 1.050 kalori azaltmak mümkün.

Ayrıca, gün içinde içilen çay, kahve, meşrubat gibi içecekleri suyla değiştirmek günlük alınan toplam kaloriyi ciddi anlamda düşürecektir.

Örneğin, 1 kilo vermek için yaklaşık 3.500 kalori harcamak gerekir. Su haricindeki içecekler, içerdikleri yüksek kaloriden dolayı kilo artışına neden olur. Bir bardak latte yaklaşık 265 kalori, bir şişe gazlı içecek yaklaşık 225 kalori ve bir bardak buzlu çay yaklaşık 180 kalori içermektedir. Bunlar yerine sadece su tüketerek, bir günde yaklaşık 670 kalori daha az alınmış olur.

Kalorisiz olmasının yanı sıra, su, toksinlerin atılmasına da destek olur; böylece organlar daha verimli çalışmaya başlar. Bu da metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlayarak kalori yakımını hızlandırır. Aynı zamanda su, bağırsakların daha iyi çalışmasına yardımcı olarak boşaltım sistemini de destekler.

Özetle, düzenli ve yeterli su içmek, iştahın kontrol altına alınmasına yardımcı olduğu gibi, metabolizmanın sağlıklı çalışmasını sağlayarak vücudun yağ depolamasını da yavaşlatır.

Kaynak


BiSU’da farklı su markalarını pH değerine göre kıyaslayabilir, kendinize en uygun suyu tek tuşla sipariş edebilirsiniz.

BiSU’yu indirmek için tıklayın!


Diğer blog yazılarımız: